Φθορές των Ελαστικών
Ένας απότομος ελιγμός, ένα φρενάρισμα, δρόμος γεμάτος
λακκούβες και σαμαράκια ταχύτητες που ξεπερνούν τα 200, βροχή, καυτή άσφαλτος,
είναι μερικές από τις δοκιμασίες μέσα από τις οποίες τα ελαστικά καλούνται να
βγουν νικητές διασφαλίζοντάς μας ευχάριστες και άνετες διαδρομές.
Στα ελαστικά βασίζονται οι επιδόσεις των σύγχρονων οχημάτων
καθώς και η ασφάλεια που παρέχουν οι νέες τεχνολογίες στα συστήματα πέδησης
(ABS), επιτάχυνσης και αναρτήσεων.
Είναι λοιπόν υποχρέωση του κάθε οδηγού να τα διατηρεί πάντα
σε άριστη κατάσταση και να τα αντικαθιστά όταν διαπιστώνονται φθορές.Κάνοντας
τακτικά οπτικό έλεγχο, παρακολουθούμε την φθορά τους στο πέρασμα του χρόνου
και διαπιστώνουμε την όποια υπερβολή.
Τα βασικότερα χαρακτηριστικά ενός φθαρμένου ελαστικού είναι,
οι έντονες χαράξεις ή σχισίματα στα πλαϊνά τοιχώματα, εξογκώματα, και βάθος
πέλματος μικρότερο από 3 χιλιοστά. Επίσης συμπτώματα κατά την οδήγηση όπως,
ασάφεια στο τιμόνι, έντονο κοσκίνισμα, εύκολο μπλοκάρισμα των τροχών στο
πάτημα του φρένου ή μη υπακοή στο φρένο όταν το όχημα είναι εφοδιασμένο με
σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών (ABS).
Οι παραπάνω λόγοι πρέπει να μας οδηγήσουν στο βουλκανιζατέρ,
όπου ο τεχνικός θα μας ενημερώσει από υπεύθυνη πια θέση για την πραγματική
κατάσταση. Πάντως κάποια από τα συμπτώματα μπορεί να συμβούν όχι μόνο από
φθορά, αλλά και από λάθος επιλογή τύπου ή διάστασης